Blog
Oktober 2024
Bereik meer medewerkers met een slimme communicatiemix
Herken je dit probleem? Je hebt belangrijke informatie gedeeld op het intranet, maar je hoort steeds weer: “We hebben het niet gezien.” Het is een veelvoorkomend dilemma voor interne communicatieprofessionals. We mogen er niet zomaar van uitgaan dat medewerkers altijd alles zien wat er op het intranet verschijnt, laat staan lezen. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap wél iedereen bereikt? Lees verder

November 2024
Verzamel beeldmateriaal voor strategische communicatie
Als interne communicatieprofessional wil je je efficiëntie maximaliseren en je boodschap effectief overbrengen. Een krachtige manier om dit te doen is door op voorhand beeldmateriaal te verzamelen. Dit is een strategie die veel online creators toepassen. Waarom zouden wij in interne communicatie hier niet mee aan de slag gaan? Zo pak je dit aan: Lees verder

December 2024
Hou je communicatie helder en gefocust
Als communicatieadviseur begrijp ik als geen ander het belang van heldere en gefocuste boodschappen in interne communicatie. Het principe van één boodschap per keer is essentieel om de aandacht van je lezers te behouden en effectief je doelstellingen te bereiken.
In deze blog deel ik waarom dit principe zo belangrijk is en hoe je het kunt toepassen in je communicatiestrategieën. Lees verder

Januari 2025
Bespaar tijd en creëer consistentie
In een organisatie heb je vaak te maken met terugkerende berichten voor veiligheidscijfers, nieuwe medewerkers, vieringen, griepsvaccinaties, wegomleggingen, enzovoort. Het uitwerken van vaste formats voor deze berichten kan je communicatieproces enorm vereenvoudigen. Lees verder

Februari 2025
Het belang van communicatie op de juiste plaats en het juiste tijdstip
Effectieve interne communicatie gaat niet alleen over wat je communiceert, maar ook over waar en wanneer je dit doet. De plaats waar je je boodschap overbrengt, kan een groot verschil maken. Deze gerichte communicatie kan ook breder worden gedeeld via het intranet, maar zonder lokale communicatie zal de impact beperkt zijn. Lees verder

Maart 2025
Schrijf in no-time heldere content
"Kan jij snel een tekst schrijven?" Die vraag krijg je als communicatieprofessional vast regelmatig. Maar snel een tekst neerzetten die helder, vlot en overtuigend is? Dat is niet altijd vanzelfsprekend. Gelukkig zijn er een paar eenvoudige richtlijnen waarmee je zonder moeite een sterke tekst in elkaar bokst. Lees verder

April 2025
Maak je communicatie krachtiger met storytelling
Wil je dat je boodschap écht blijft hangen? Dan is storytelling de sleutel. Goede verhalen raken mensen, zorgen voor herkenning en maken je communicatie veel krachtiger. Toch gebruiken we het nog te weinig. Vaak vervallen we in droge, informatieve teksten, terwijl een sterk verhaal net het verschil maakt tussen ‘gewoon informeren’ en ‘impact creëren’. Lees verder